Hygiëne station

Volledig eigen ontwikkeling van een hygiëne station om verspreiding van COVID-19 tegen te gaan.

Door de gevolgen van het Coronavirus is er binnen zeer korte tijd een grote behoefte aan vernieuwende oplossingen om de kans op besmetting met dit virus te minimaliseren. Lencon zag een unieke kans om zelf een product te ontwikkelen, testen en te leveren dat kan helpen om de verspreiding van het virus te minimaliseren bij grotere evenementen.

Lencon-hygiene station
Client

Comerco B.V.

Uitgevoerde diensten

Concept creatie, Engineering, Assemblage, vrijgave  & levering

Uitgevoerde diensten

Snelle Time to Market is key

Omdat de vraag naar deze producten in een extreem korte tijd zo hoog was zijn we direct vanaf dag één van het ontwerpproces met onze pragmatische aanpak begonnen. Door snel verschillende testmodellen te bouwen konden we de juiste keuzes maken. En de ontwikkelingstijd zo ver terug brengen dat het gelukt is om de hygiëne station in 6 weken doorlooptijd van schets tot de eerste batch productieleveringen te realiseren.

Hygiëne Station en afvalbak

De Hygiëne Station kan gebruikt worden op evenementen of andere openbare gelegenheden. Dit Mobiele Hygiëne Station heeft geen elektriciteit en/of watervoorziening nodig.

De uitdaging hierbij was om in een zeer compacte afmeting zoveel mogelijk functionaliteiten te integreren zodat bezoekers eenvoudig hun handen kunnen wassen. Als gevolg van de compacte afmeting is er een uniek 2 in 1 doseringssysteem voor water en zeep ontwikkeld, waardoor je wel ruim 300 keer je handen kunt wassen met een 24 liter schoonwater tank.

Daarnaast is er ook een geïntegreerde handdoekjes automaat toegevoegd om het product compleet te maken. Na afloop van het evenement is het product eenvoudig te verrijden naar een andere locatie door geïntegreerde wielen.

“Het is een unieke kans om een product te mogen ontwikkelen dat direct een grote impact heeft op je naaste omgeving. Omdat de time-to-market zo cruciaal was bij dit product was het aan mij de taak als lead om er voor te zorgen dat de scherpe deadline gehaald werd, zonder belangrijke stappen over te slaan of consequenties op de kwaliteit van het product te doen.

Door onze eigen integrale ontwerpaanpak leverde dit ons een mooi resultaat op.”

Jurgen

Mimetas: Rocker